Il team di Corona  ha pubblicato un tutorial su come gestire il Multi Shader in Corona Renderer. Il video è un’analisi approfondita del lavoro con il Multi Shader, affrontanto le varie funzion di ogni attributo.

Andiamo a vedere come funziona il  Multi Shader di Corona in Cinema 4D.

Il Multi Shader è un modo per creare variazioni casuali senza gestire o duplicare gli shader per ogni situazione.

Corona Renderer for Cinema 4D: Multi Shader Tutorial

00:04 – Corona Renderer Introduction
00:31 – Basic end result example in use
01:53 – Complex end result example in use
03:17 – Starting our test scene
04:00 – Setting up a simple Multi Shader in our test scene
05:30 – The Layer Count parameter
06:26 – The Seed parameter
06:48 – Editing the colour of a layer
07:04 – Using textures or shaders in a layer
08:09 – Adding a Filter and other tweaks to the textures or shaders
08:40 – The Gamma and Hue Randomization parameters
10:30 – The Mix Amount parameter
11:35 – Batch Load textures option
The different Modes
12:33 – Primitives mode
14:31 – Material Name mode
16:02 – Material ID mode
18:24 – Object Buffer ID mode
20:50 – Material Tag Index mode
23:26 – Mesh Element mode (most often used)
26:13 – How to know if an object is comprised of multiple Mesh Elements?
Practical Examples
27:31 – Randomizing leaves on a tree introduction
29:26 – Randomizing each leaf on a tree
34:18 – Randomizing fabrics on different parts and on different objects
44:18 – In conclusion