How to Explode Voronoi Fracture Objects Like a Boss in Cinema 4D

Learn how to explode Voronoi Fracture objects apart in Cinema 4D. This tutorial shows two techniques; one using Mograph effectors and using the xpExplode modifier inside X-Particles to blow apart your fractured objects. Learn how to trigger dynamics tags on multiple clones with X-Presso, and how to art-direct the paths of the fragments as they blast into smithereens!

  • More Voronoi Fracture Tutorial: Here

Ed Brown Shows How to Explode Voronoi Fracture Objects
Like a Boss in Cinema 4D.


TWO WAYS TO EXPLODE VORONOI FRACTURE OBJECTS IN C4D

 

04:10 Explosions With Mograph
16:34 Art Directing Explosions
21:42 Get the Scene Files
23:22 Exploding With X-Particles
30:13 Convert XP Spin to Thinking Particles
36:00 Trigger Dynamics with X-Particles


C4D Voronoi Fracture Exploder – Mograph FREE VERSION

This is the basic Mograph-based scene I explain how to create in my tutorial: Explode Voronoi Fractures Like A Boss
This Cinema 4D project will allow you to explode a Voronoi Fracture object using just Mograph and some xpresso. There is minimal setup required to explode your own objects, and the instructions are in the video tutorial that accompanies these scene files.


Get the project files on my Gumroad. These all feature a simple sphere busting apart, but they are simple to replace with your own objects.

FREE Mograph version: https://gumroad.com/l/csnB

No bells nor whistles, just a sphere busting apart. Xpresso? You’re on your own.


This is a very simple setup in which there is no spin applied to the fragments.

However, for just FIVE EUROS you can get the Premium version which:

  • Has detailed instructions in an Annotation tag
  • Has HUD controls to art direct the explosion:
  • Allows you to set the frame the explosion starts on
  • Allows you to set the detonation force with a simple slider
  • Allows you to set the threshold to trigger dynamics with a simple slider
  • Has editable spin on the particles as they explode

Privacy Preference Center

Necessary

3DArt.it utilizza Cookie per salvare le preferenze di navigazione ed ottimizzare l'esperienza di navigazione dell'Utente. Fra questi Cookie rientrano, ad esempio, quelli per impostare la lingua e la valuta o per la gestione di statistiche da parte del Titolare del sito.

3DArt.it utilizza Cookie per salvare la sessione dell'Utente e per svolgere altre attività strettamente necessarie al funzionamento di www.3dart.it ad esempio in relazione alla distribuzione del traffico.
Google Analytics è un servizio di analisi web fornito da Google Inc. (“Google”). Google utilizza i Dati Personali raccolti allo scopo di tracciare ed esaminare l’utilizzo di 3dart.it, compilare report e condividerli con gli altri servizi sviluppati da Google. Google potrebbe utilizzare i Dati Personali per contestualizzare e personalizzare gli annunci del proprio network pubblicitario. Questa integrazione di Google Analytics rende anonimo il tuo indirizzo IP. L'anonimizzazione funziona abbreviando entro i confini degli stati membri dell'Unione Europea o in altri Paesi aderenti all'accordo sullo Spazio Economico Europeo l'indirizzo IP degli Utenti. Solo in casi eccezionali, l'indirizzo IP sarà inviato ai server di Google ed abbreviato all'interno degli Stati Uniti. I servizi contenuti nella presente sezione permettono al Titolare del Trattamento di monitorare e analizzare i dati di traffico e servono a tener traccia del comportamento dell’Utente. Google Analytics con IP anonimizzato (Google Inc.)
How Google uses cookies

Advertising

Analytics

Other