Getting Started: Corona Renderer and Cinema 4D tutorial

We would point out the interesting resource on Corona Renderer and Cinema 4D, released by Angelo Ferretti.

In this first tutorial Angelo shows us the initial steps to start working in Corona, starting from the installation of the C4D plugin, to the creation of the first scene of interiors in Cinema 4D, using the rooms and lights of Corona Renderer, until you get there to the set up of the final rendering.

Immagine by Angelo Ferretti

The tutorial is illustrated and explained very well, freely available on his blog at this link: tutorial-rendering-interno-con-cinema-4d-corona-renderer


The points touched in this tutorial:

  • Installing the Corona Renderer plugin in C4D,
  • How to set the Crown Rendering Settings
  • How to create a Corona Camera (Corona Camera)
  • How to add Corona Sky to the project
  • The importance of Light Portal in Corona interiors
  • Launch the render in the Corona Frame Buffer
  • Denoising in Corona Renderer
  •  Insertion of natural light into the scene
  • How to create the first Corona Materials
  • Saving the final render

Immagine by Angelo Ferretti

Released version 1.5 of Corona Renderer for 3DS Max in the final version, while it is being developed for Maya, Modo and SketchUp, the free beta 2 version has just been released for Cinema 4D.

Immagine by Angelo Ferretti

Crown Alpha V6 in Cinema 4D, eliminates some of the main bugs, and launches the important features such as: Blend and Portals materials, Multipass, UHD cache (with support of save / load), Interactive Rendering, Post production effects, etc. Render engine in the form of a plug-in compatible with Cinema 4D R14 / R15 / R16 / R17 / R18.

Corona plugin for Cinema 4D download:


How to download and install the Corona 4D Cinema plugin

Go to the official Corona Renderer website (https://corona-renderer.com/download/),
Download CoronaWindows o MacOS).


 

Privacy Preference Center

Necessary

3DArt.it utilizza Cookie per salvare le preferenze di navigazione ed ottimizzare l'esperienza di navigazione dell'Utente. Fra questi Cookie rientrano, ad esempio, quelli per impostare la lingua e la valuta o per la gestione di statistiche da parte del Titolare del sito.

3DArt.it utilizza Cookie per salvare la sessione dell'Utente e per svolgere altre attività strettamente necessarie al funzionamento di www.3dart.it ad esempio in relazione alla distribuzione del traffico.
Google Analytics è un servizio di analisi web fornito da Google Inc. (“Google”). Google utilizza i Dati Personali raccolti allo scopo di tracciare ed esaminare l’utilizzo di 3dart.it, compilare report e condividerli con gli altri servizi sviluppati da Google. Google potrebbe utilizzare i Dati Personali per contestualizzare e personalizzare gli annunci del proprio network pubblicitario. Questa integrazione di Google Analytics rende anonimo il tuo indirizzo IP. L'anonimizzazione funziona abbreviando entro i confini degli stati membri dell'Unione Europea o in altri Paesi aderenti all'accordo sullo Spazio Economico Europeo l'indirizzo IP degli Utenti. Solo in casi eccezionali, l'indirizzo IP sarà inviato ai server di Google ed abbreviato all'interno degli Stati Uniti. I servizi contenuti nella presente sezione permettono al Titolare del Trattamento di monitorare e analizzare i dati di traffico e servono a tener traccia del comportamento dell’Utente. Google Analytics con IP anonimizzato (Google Inc.)
How Google uses cookies

Advertising

Analytics

Other