VFX adesso si, che si fa sul serio…
Solid Angle, il creatore del motore di rendering “Arnold” leader del settore del global illumination ray tracer per l’animazione e gli effetti visivi, ha ufficialmente rilasciato la versione 1.0 di Arnold per Cinema 4D (C4DtoA).
Sin dalla sua anteprima al SIGGRAPH 2014, Arnold plug-in per il Cinema 4D è stato ripulito e ottimizzato grazie a numerosi feedback del programma di beta-testing. C4DtoA supporta la maggior parte di strumenti in Cinema 4D quali, clonatori, deformatori, generatori, la geometria MoGraph, capelli, e Thinking Particles. C4DtoA 1.0 implementa ancora di più l’esperienza fluida di Arnold IPR.
Arnold for Cinema 4D – Overview
Features
-Integration con C4D: objects (instances, cloners, deformers, generators), MoGraph geometry, hair and splines.
-Support for both native particles and Thinking Particles.
-The fastest interactive rendering (IPR) of all Arnold plugins, allows parameter changes to be rapidly previewed without interrupting your work.
-Arnold Shading Network Editor, a node-based material editor.
-A comprehensive list of shaders and utilities, including vertex maps and per-face materials.
-Volume rendering with OpenVDB.
-Deferred, render time generation of geometry with the Arnold procedural node.
-Native linear workflow.
-Team Render, including single-frame distributed rendering.
-Support for third party plugins like X-Particles and Turbulence FD.