MAXON ha sorpreso il mondo del 3D con una nuova, inaspettata, versione chiamata Cinema 4D S22 a soli 7 mesi dal rilascio della versione R21, che è caratterizzata dagli attesi miglioramenti del flusso di lavoro UV!
Con Cinema 4D S22, gli utenti in abbonamento hanno un accesso anticipato ai più importanti miglioramenti apportati al workflow dell’editing e unwrap delle UV, alla tecnologia della viewport e altro ancora.
Miglioramenti nel UV Workflow in Cinema 4D S22
New Features in Cinema 4D S22 – First Look
Cinema 4D S22 Feature Overview
Cinema 4D S22 offre agli utenti abbonati un accesso rapido a notevoli miglioramenti della rimozione e modifica delgi UV, nonché al flusso di lavoro chiave e ai miglioramenti tecnologici. In questo video Dimitris sta esaminando alcune delle caratteristiche principali di S22.
S22 Feature Highlights
- New UV Workflow Enhancements, Improved Packing and Automatic UVs
Improved selection tools, visualization tools and a progressive unwrapping workflow make it much simpler to define a UV map, while new packing algorithms optimize texture resolution. A new automatic UV unwrapping option based on the Ministry of Flat licensed technology developed by Eskil Steenberg of Quel Solaar makes it easy to create a basic unwrap with minimal distortion and overlaps for baking and texture painting. - Enhanced Viewport
Cinema 4D’s new viewport core provides a framework to make the best use of graphics technology in the coming years, with full support for Apple Metal. Users enjoy a more accurate view of the 3D scene, improved filtering and multi-instance performance. - Pipeline – GLTF export, GoZ Integration and More
GLTF export offers users a flexible and efficient format for sharing 3D animations on the web and within AR applications, while GoZ integration offers a smooth workflow with Pixologic ZBrush for advanced sculpting. Support for Nodal materials within FBX and Cineware expands the pipeline for advanced materials. - Modeling Tools Improvements
In addition to many small usability enhancements, modeling tools are faster and more robust, and better preserve mesh attributes like UV and vertex maps, thanks to a new core architecture. - Organizational Licensing Options
Volume License Customers can leverage organizational accounts within the MyMaxon ecosystem to assign licenses to individual users or groups, coupling the flexibility of floating licenses with the accessibility and reliability of Maxon’s servers.
Esportazione GLTF
Esportazione via GLTF di geometria, materiali, camere, animazione PSR, PoseMorphs e animazione basata su joint per l’utilizzo nelle più moderne applicazioni Web e di Realtà Aumentata.
GoZ Bridge
Interscambio perfetto di modelli, UV e mappe dipinte tra Pixologic ZBrush e C4D. Il workflow adesso è una vera passeggiata: inviate un modello a ZBrush, modificatelo e rinviatelo con un solo clic. Questo nuovo “ponte” supporta milioni di poligoni, e importa anche informazioni su polypaint e polygroup.
Materiali Nodali
Esportate una rappresentazione fissata di materiali nodali tramite Cineware o FBX e create materiali nodali durante l’importazione di FBX. Inoltre i vostri motori di rendering preferiti di terze parti hanno anche la possibilità di esportare una versione semplificata dei loro materiali per Cineware o FBX.
Recommended System Requirements
Cinema 4D S22 requires Windows 10 or macOS 10.13.6 at minimum, and the latest 10.15 release for the best experience.