Unity Digital Human new version is now available

Avevamo gia’ parlato della nuova tecnologia di Unity per la creazione di umani digitali, ora e’ stata rilasciata una nuova versione aggiornata, annunciato durante la conferenza Unite 2022 di Unity, il rilascio di una versione aggiornata del pacchetto Digital Human, la libreria di funzionalità tecnologiche utilizzate per creare umani digitali realistici per le demo tecnologiche di Enemies ed Heretic.

La versione aggiornata della tecnologia è già disponibile tramite GitHub, che apre al prossimo passo, quello di dare vita agli esseri umani digitali e renderli pratici per i giochi.

Unity ha notevolmente rafforzato la sua tecnologia degli umani digitale, in parte attraverso l’acquisizione della struttura VFX Weta Digital e dei suoi strumenti interni e, più recentemente, di Ziva Dynamics.


Features

  • Facial animation systems
    • Tools for 4D clip import and processing. (When we say 4D, we mean a sequence of meshes captured over time.)
    • 4D clip rendering with timeline integration.
    • 4D frame fitting allowing detail injection from facial rig.
    • Integration of facial rig from Snappers.
    • Pose facial rig directly in Unity.
  • Skin attachment system
    • Drive meshes and transforms in relation to dynamically deforming skin.
    • Used to drive eyebrows, eyelashes, stubble and logical markers.
    • Accelerated by C# Job System and Burst Compiler.
  • Shaders and rendering
    • Full shader graphs for skin/eyes/teeth/hair as seen in The Heretic.
    • Custom pass for cross-material normal buffer blur (tearline).
    • Custom marker-driven occlusion for eyes and teeth.

Unity Digital Human New improvements:

  • Added GPU path for skin deformation and skin attachment calculations.
    • When using GPU path for skin attachment target, EyeRenderer and TeethRenderer need a reference to the SkinAttachmentTarget driving the markers as the transforms aren’t updated on CPU anymore
  • Added skin tension to apply wrinkle maps.
  • Custom pass for slight blurring around the eye lids.
  • New shader graphs for eyes and skin.
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